Eerste verslag - Reisverslag uit Karitane, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu Eerste verslag - Reisverslag uit Karitane, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu

Eerste verslag

Blijf op de hoogte en volg Paul en Mariska

12 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Karitane

Zo, wij hebben op 6 januari afscheid genomen voor 5 maand! Wij zijn op reis naar NZ en Australië. We hebben eerst een tussenlanding op Dubai gehad en daarna op Singapore. Dat waren 2 korte tussenlandingen. Nu zitten we op AirPort Melbourne. We hebben ons zelf maar op een Guinness bier(tje) getrakteerd. Wij hebben tenslotte vakantie! We moeten hier 14uur wachten. We hebben wel eerst een klap te verwerken gehad... De HITTE!! Heerlijk, het is hier om 12.00 uur al 27 graden. Wel een beetje benauwd, maar ons hoor je niet klagen. Wij lopen straks gewoon nog even een rondje buiten als we ons biertje op hebben. Als alles goed verloopt landen we morgen ochtend 9 januari om 5.00 uur op AirPort Christchurch. Dan gaan we op zoek naam een hostel waar we even lekker kunnen bijkomen en waar we op zoek kunnen gaan naar een leuke auto/camper.

Wijn zijn geland! Om 5uur lokale tijd. De vluchten gingen allemaal goed. Het wachten viel ons erg tegen! Maar dat hebben we dan ook weer gehad. Nu zitten we in een park te wachten tot we naar het hostel kunnen. We zijn door een shuttle bus afgezet vlak in de buurt. Ook gaan we dan kijken voor een auto/camper.

Wij hebben heerlijk lang geslapen in het hostel. Ben er ook achter gekomen dat de zon enorm hard schijnt hier. Mijn armen en neus zijn al behoorlijk rood gekleurd. Vandaag is het wederom een heerlijke dag. De zon schijnt alweer. Gister hebben we een leuke auto gekocht waar we ook in kunnen slapen. We gaan daar vandaag mee op pad rondom Christchurch rijden en kijken of we leuke plekjes kunnen vinden wat we kunnen bekijken en een plek zoeken om vanavond de auto neer te kunnen zetten om te slapen. Wij hebben uiteindelijk geslapen bij Lake Hood, dat was een super mooie plek.

Vanuit Lake Hood zijn we naar Peel Forest gegaan en een stuk gelopen. Ook hebben we enorm veel schapen en herten gezien. Daarna zijn we bij een farm shop koffie gedronken. We zijn daarna naar een vriend van Paul gereden en daar in de tuin, in de auto geslapen . De dag erop zijn we naar Oamaru tot Dunedin geweest. Heel veel gezien, we hebben de toeristische route gereden. We hebben een heerlijke strandwandeling gemaakt , door een soort grot gelopen en veel langs de zee gereden. Bij de moeraki boulders hebben we ook lang t stran gelopen en een kop koffie en thee gedronken. Vanuit daar zijn we naar Dunedin gereden en hebben daar even een uurtje in de stad gelopen. Vanuit daar zijn we naar Karitane gereden en daar overnachten we nu. Hier kwam een zeehond voorbij op onze campingplaats en daar hebben we natuurlijk een foto van genomen, die staat op FB.

• 12 Januari 2015 - 09:24

Birgit:

Lieve MariskaxPaul, wat leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen!! Nog geen week weg en nu al zoveel indrukken en moois gezien!! Veel lfs

• 12 Januari 2015 - 14:51

Carin:

Hoi Kids,
    Ik heb jullie verslag gelezen(dus jullie gevonden op waarbenjij.nu) haha. Leuk hoor ik wacht met plezier en nieuwsgierigheid op de volgende verslagen/foto's........leuk, leuk
    Groetjes Bob en Carin(mam)

• 12 Januari 2015 - 15:28

Veroni:

Leuk om te lezen jullie belevenissen. Heb het gevoel het ook een beetje mee te maken. Groetjes veroni

• 12 Januari 2015 - 16:32

Willy:

Wij gaan jullie ook volgen. Veel plezier!
    groetjes Laus en Willy

• 12 Januari 2015 - 17:57

Tine:

Hoi Paul en Mariska,
    Wat een reis hebben jullie achter de rug. Maar nu lekker in de zon en er is veel te zien daar. Geniet ervan.
    Groetjes uit Nibbik

• 12 Januari 2015 - 18:45

Floor:

Erg leuk om jullie avonturen te volgen zo .
    Geniet ervan jullie en ik wacht al op het volgende reisverslag .
    Goed blijven smeren maris .....
    Veel liefs Floor

• 12 Januari 2015 - 19:01

Dk Familie :

Lieve Paul en Mariska, leuk om jullie zo te volgen.
    Groetjes van ons allen en Diesel