2e reisverslag - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu 2e reisverslag - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu

2e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Paul en Mariska

21 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vanuit Karitane zijn we naar Oamaru gereden via een hele mooie route over de bergen. In Oamaru konden we pinguïns zien, maar we waren te vroeg, ze waren namelijk nog in zee om te vissen. Vanuit daar zijn we naar Waimate gereden en daar hebben we overnacht op een camping. De volgende dag zouden we graag willen gaan wandelen in Waimate Forest, maar het regende die dag. Toen zijn we naar Marcel (vriend van paul) gegaan want die ging trouwen. Daar aangekomen waren er genoeg klusjes te doen voor de trouwerij want die was in de achtertuin. De trouwerij was op 16-1-'15 het was een super mooie dag. Vol op zon en gezelligheid. De dag erna hebben we de boel opgeruimd en aan het eind van de dag naar Lake Opuha gegaan met een groep mensen en het gezin van Marcel. Ook ging de jetski mee en een opblaas ding waar je op kan zitten voor achter de jetski. We hebben daar een heerlijke weekend gehad. Er stond daar 's nachts een flinke wind, de tentjes waaiden bijna weg maar wij sliepen gelukkig in onze super auto. Vanuit Lake Opuha zijn we naar Lake Tekapo gereden. Wat een schitterend blauw water is daar, zie foto op FB. Nu staan we bij Lake Mc Gregor. We hebben het nog steeds heerlijk!!

19-1-'15
Vanuit Lake Mc gregor zijn we naar Mt John gereden op 1031mtr hoogte. Dat was een hele klim met de auto. Echt een geweldig mooi uitzicht daar, en wat een wind! Toen zijn we naar Lake Pukaki geweest. Ook erg mooi daar. We hebben daar nog wat rondgereden. Toen langs Lake Pukaki naar Twizel gereden. Een erg leuk dorpje. We hebben daar wat rondgelopen en onze " douche " gekocht. Erg handig ding. Het is een grote zak van bijna 20 liter en dan doe je daar water in. Dan leg je hem 2 uur in de zon en dan heb je heerlijk warm water en dan kun je douchen. Verder hebben we in Twizel onze eerste echte Nieuw-Zeelandse pie gegeten. Heerlijk was die, dat gaan we zeker vaker doen. We hebben die nacht overnacht in Omarama. Vlak bij de Ahuriri river, en wederom was het daar weer gratis. Echt heerlijk zo.

20-1-'15
Weer een nieuwe dag. We hebben heerlijk in onze auto geslapen. Vanuit Omarama zijn we door de bergen naar Cromwell gereden. Echt een super mooie route tussen de bergen door. Onderweg nog ff ergen gestopt en een klein stukje gelopen. Ook hebben we ijstoppen van de bergen kunnen zien. Echt heel apart. Toen zijn we doorgereden naar Queenstown. Wat een mega drukte daar! Dat waren we al een hele tijd niet meer gewend. We hebben 2uur daar rondgelopen en wat boodschappen gedaan en toen zijn we dezelfde weg (helaas is er geen andere weg) weer terug gegaan. Nu zitten we bij een heerlijk meer. Bij Crippletown. Ik heb heerlijk gedoucht met de douche-zak. En Paul heeft heerlijk in t meer gezwommen.

21-1-'15
Wij zijn vandaag naar Lake Hawea geweest. Wat was het daar heerlijk rustig. We hebben daar lekker aan t kiezelstrand gezeten en van de rust genoten. Een 1.5uur later zijn we naar Lake Wanaka gereden. Daar vielen we weer over alle mensen. Wat een verschil!! We hebben daar al onze waterflessen kunnen vullen met drinkwater. Ook hebben we hier bij het tankstation onze was kunnen doen. We hebben al onze natte was meegenomen naar Lake Wanaka en het daar in,op , aan onze auto kunnen drogen. Een uurtje later zijn we verder gereden en nog even in Wanaka rondgelopen .. Nu staan we bij Clutha river. Wederom weer erg mooi hier. Het weer was ook super vandaag!!

• 21 Januari 2015 - 12:00

Carin:

Hoi Maris en Paul,

Wat een leuk verslag weer, zo lekker enthousiast ook. Volgens mij genieten jullie enorm!!!!!
    En jullie redden je prima zo te lezen met de auto, wasjes, eten, drinken enz. Leuk allemaal hoor, geniet maar lekker verder en we houden contact.
    Dikke kus van ons Bob en Carin

• 23 Januari 2015 - 12:06

Tine:

Hoi Paul en Mariska,
    Leuk om weer wat van jullie te horen. Inderdaad een groot verschil de rustige natuur en dan weer in een drukke stad. De auto voldoet prima als slaapplaats en je kunt zo op de mooiste plekjes gaan staan.
    Veel plezier.
    Groetjes,
    Tine

• 26 Januari 2015 - 19:53

Dk Familie :

Hoi Paul en Mariska,

Prachtig om jullie te volgen, geniet er van.

lieve groet van ons allen en Diesel