6e reisverslag - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu 6e reisverslag - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu

6e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Paul en Mariska

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Gisborne

9-2-'15
We zijn vandaag niet heel erg opgeschoten. Helaas was Paul zijn simkaart nog niet op t postkantoor. Dus we moeten nu nog een dag in Wellington blijven. Morgen eind van de ochtend gaan we weer naar t postkantoor. Hopen dat die er dan wel is, want we willen mega graag weer weg hier. Vandaag weer rustig aangedaan dus, en wel genoten van het weer want dat was best lekker vandaag. Ook hebben we nog een stukje langs de kust en uit de drukke gereden, ook heel fijn. Nu hopen op een geluksdag morgen!!

10-2-'15
Wat een heerlijk weertje vandaag! Eerst zijn we op pad geweest voor de simkaart van Paul ... Helaas! Was nog niet op t postkantoor. We hebben gevraagd of ze de post kunnen doorsturen naar een andere stad. We waren het wachten een beetje meer dan zat. We willen graag weer verder. Als hun het sim kaartje in Wellington hebben, dan sturen ze het door naar Hamilton. Daar rijden we over een paar weken toch langs, en dan hopen we dat ze het kaartje daar dan hebben. We zijn verder gereden. We hadden een heel leuk weggetje bedacht. Bij Lower Hutt een stuk naar het zuiden toe. Maar toen we helemaal in het zuiden waren gekomen konden we niet verder, beetje jammer dat de weg daar afgesloten was en zonde van de benzine. Maar we zijn dezelfde weg weer terug naar boven gegaan en via Lower Hutt, Upper Hutt en Featherston zijn we nu op een camping aangekomen net boven Featherston. Het is nog steeds goed weer hier, maar het zonnetje moet wel blijven schijnen anders wordt het frisser. We staan vlak bij een rivier en aan de andere kant op de heuvels lopen allemaal schapen. We hoorden vanmiddag een schaap blaten. Paul is toen de rivier over gestoken om naar de overkant te komen bij de onderkant van de heuvels om te kijken bij het schaap. Toen is hij naar boven geklommen en kon toen het schaap zien. Maar het schaap was eigenwijs, toen Paul hem bij z'n nek had sprong die weg. Hij kon hem niet meer te pakken krijgen. Paul is weer naar benden gelopen, later zagen we hem volgens ons naar boven lopen. Gelukkig! We hebben lekker pannenkoeken gegeten. Een lekkere dag gehad dus!

11-2-'15
Wat een dag! We hebben vandaag wel heel veel kleine weggetjes gezien! Erg leuk.maar we zijn ook een paar keer verkeerd gereden, haha. Zo spreek je nog wel eens een boer en die verteld dan over zijn bedrijf en de omgeving, en dat vind Paul erg interessant en leuk! Via de kleine weggetjes, meeste grind wegen en over het heuvel landschap, waar we hekken moesten openen en tussen de schapen en koeien door moesten rijden. Wel raar, er rijdt dus bijna niemand daar. Zo zijn we naar Castle Point gereden vandaag. Echt de moeite waard, wel een beetje jammer van het weer, want t was bewolkt. Maar wel goede temperatuur! We hebben een mooie wandeling gemaakt naar de vuurtoren. Eerst een stuk over het strand heen en toen via een klein betonnen weggetje naar de vuurtoren toe. Heel erg mooi uitzicht daar. Toen we een stukje verder liepen kwamen we aan de andere kant wat vissers tegen. Toen zijn we weer naar beneden gelopen. Er stonden ook boten op zelfgebouwde karren op het strand. Die boten gebruiken ze als vissersboten. Foto's komen nog op de site. Nu staan we op een camping bij Alfredton , wat niet echt een camping is. Maar hier blijven we lekker staan!

12-2-'15
Vandaag zijn we vanaf onze camping wat niet echt een camping was vertrokken richting een backpackers Lodge. We hadden op een app (camper mate) gekeken of er backpackers accomodaties met iets van seizoenswerk te doen was. En deze gaf op de app aan dat er wel wat werk te doen was. We zijn er heen gereden en gekeken of het was was. We kwamen bij de accommodatie eerst een wat oudere man tegen die daar werkte, maar was niet de eigenaar. Die woonde op de bult een klein stukje terug. We zijn daar heen gereden en hij (Douglas)stond buiten en hebben een praatje gemaakt. We vroegen of er wat te doen was in ruil voor een douche en gratis verblijf. Hij had wel wat werk voor ons te doen. We zijn aan de gang gegaan met wat bomen we hebben een hele bult brandhout voor zijn broer gezaagd! Paul heeft de grote stukken gezaagd en ik deed ze in een splitter zodat het kleinere blokken werden. Erg leuk maar zwaar werk om te doen. Eind van de middag waren we goed gesloopt maar een voldaan gevoel. Het is een gewoonte vanuit deze Lodge om bij de ouders van de eigenaar te eten. We vonden dat een beetje vreemd, omdat we maar 1 dag zouden blijven. Maar we zijn toch met de groep (4 mensen die hier al even werken, rond de 18/20jaar) meegegaan. Het eten waas echt heerlijk we hebben ons tonnetje rond gegeten. Lekker weer een keer een volwaardige maaltijd, haha. En goede verhalen van de oude baas en super gastvrij.

13-2-'15
We hebben heerlijk in ons bed op een slaapkamer geslapen. We hebben besloten om nog een dagje te blijven. Vandaag zijn we weer aan het houtzagen gegaan. We konden ons lichaam wel voelen, niks meer gewend hè!! We zijn weer flink aan de slag geweest! Echt wel leuk om te doen. We hadden weer een grote aanhanger volgeladen. Daar zijn we een groot deel van de ochtend mee bezig geweest. Toen hebben we geluncht. Na de middag zijn we naar de ouders van de baas geweest en daar z'n werkplaats netjes opgeruimd. Later in de middag zijn we naar z'n broer geweest en daar de aanhangwagen met hout geleegd onder een afdak om het te laten drogen. Toen zijn we op de quad weer naar eenden gereden met de lege aanhangwagen er achter. Ook hebben we nog kleine filmpjes en wat foto's gemaakt van de geweldige omgeving. Wat is het toch mooi hier. Gister en vandaag ook echt super mooi weer gehad. Verder deze week weer kans op wat minder mooi hier. We blijven hier. Nog een nachtje slapen en morgen gaan we verder. Onze planning is om richting Hastings en Napier te gaan. Er is daar even farming show van het weekend. Lijkt ons super leuk om bij te zijn. De tijd vliegt voorbij hier. Nog een goede maanden dan gaan we alweer naar Australië. We hopen van t weekend dit reisverslag en foto's op waarbenjij.nu te kunnen zetten. Morgen weer een nieuwe dag!

14-2-'15
De dag begon wat minder. Betreft het weer en een lekke band. De lekker band hebben we kunnen maken. We hebben eerst de lek opgezocht en toen bij de oude baas(Donald) de band kunnen maken! Gelukkig maar. We hebben daarna de auto weer ingepakt en zijn nog bij Donald en z'n vrouw wezen koffie drinken en daar kwam Douglas ook nog even aan. We hebben nog wat gekletst en te horen gekregen dat t zeer gewaardeerd werd wat we bij hun hebben gedaan. Met de tank vol en met wat zakgeld op zak zijn we verder gegaan. We zijn over de kleine weggetjes gereden richting Havelock North naar een camping. We kwamen geen camping meer tegen, maar wel net iets voor het dorp een boerderij met een stoomwals voor de deur. We waren eerst een klein stukje doorgereden, maar later toch weer omgedraaid om te gaan kijken bij de stoomwals. De eigenaar liep buiten bij de stoomwals, we vroegen of we even mochten komen kijken. Dat mocht, en hebben heel veel informatie gekregen. Hij (Jason) had hem nog niet aan de gang, maar een vriend van hem wel. Jason zou zijn stoomwals later die middag opwarmen. Hij nodigde ons uit om bij hem op het erf te komen kamperen en mee te eten. We zijn naar het adres van die vriend (Wayne) gereden om te kijken naar zijn stoomtractors. We kwamen bij zijn huis maar hij was er nog niet. Toen hebben we eerst met zijn vader gepraat die op hetzelfde erf woont. Na een tijdje kwamen Wayne en z'n vrouw thuis. We hebben kennis gemaakt en veel uitleg gekregen. Ook heeft Paul geholpen om de stoomtractors op te warmen. Dat gaat door middel van hout. Erg leuk om te doen! Toen het hout in de tractors zat werden we uitgenodigd voor een borrel. Wayne had zelfgebrouwen bier. Erg donker, en erg lekker! Er is trouwens volgend weekend een show met al deze oude machines in Napier! We zijn uitgenodigd om daar ook te komen kijken, en dat gaan we waarschijnlijk ook doen. Nadat we bij Wayne en z'n familie zijn geweest zijn we terug gegaan naar Jason en z'n familie. We kamen bij hem aan en het eerste wat hij vroeg was of we al een campingplek hadden gevonden. Dat hadden we nog niet. We moesten maar een mooi plekje op het erf uitzoeken. Ook werden we mee naar binnen genomen om mee te eten. We hebben uitleg gekregen over het spel cricket en hebben heerlijk gegeten. Later gingen we weer naar buiten om zijn stoomwals een de gang te krijgen. Na een tijdje hadden we de machine aan de gangen. Er moesten wat dingen gerepareerd worden en toen liep de stoomwals goed. We gingen heerlijk in onze auto slapen, morgen weer een nieuwe dag.

15-2-'14
We hebben een goede nachtrust gehad. Toen we naar binnen naar de familie gingen werden we weer uitgenodigd voor ontbijt en douche. We vonden het al meer dan genoeg wat we aangeboden hebben gekregen, we hebben daarvoor vriendelijk bedankt. We hebben onze reis verder vervolgd naar Hawke's Bay. We zijn in Hastings naar de farmers market geweest. Erg leuk , druk en veel lokale bevolking. Na dit te hebben gezien zijn we doorgereden naar Cape Kidnappers. Het was een enorme lange wandeling om er te komen en niet echt goed weer vandaag. We hebben het overwogen om te doen, maar hebben het uiteindelijk niet gedaan. We zijn naar Napier gereden om informatie te vragen over volgend weekend, over de show. We zijn doorgereden naar Lake Tutira. We staan hier op een heerlijke plek, bij het water. Hier zijn super veel eenden, zwanen en schapen. Erg leuk om te zien.

• 16 Februari 2015 - 09:48

Floor Vd Bosch :

Wat heerlijk om jullie avonturen te lezen . En wat mij opvalt wat een gastvrije mensen allemaal daar zeg . Heel plezier lieverds en geniet , maar dat doen jullie al als de beste geloof ik ;-) veel liefs Floor

• 16 Februari 2015 - 13:12

Bob:

Hallo luitjes,
    leuk en lang verslag hoor, zal Carin zeker weer blij mee zijn.
    Zo te zien vermaken jullie je nog steeds prima en jullie werken ook al voor de kost, leuk hoor en zeer avontuurlijk allemaal.
    Geniet er nog maar lekker van, jullie doen zo wel veel ervaringen op. Hier is het koud en droog momenteel en bij jullie ziet het er een stuk aangenamer uit.
    Veel plezier de komende tijd en zorg goed voor elkaar.
    Groetjes van mij Bob.

• 16 Februari 2015 - 15:05

Carin:

Hai jongens,
    Bob had helemaal gelijk, dit is leuk zo'n uitgebreid verslag ;)
    wat een leuke verhalen weer zeg, de belevenissen worden steeds wat uitgebreider.
    Klinkt goed dat jullie ook leuke contacten hebben met de mensen daar, dat lijkt me toch wel het leukste van zo'n reis. Iets doen en er ook nog een lekker bed en eten voor krijgen helemaal prima toch?
    Klinkt leuk zo'n farmer show ik ging er wel kijken.......wie weet wie of wat je daar weer treft.
    De foto's zijn ook weer leuk erbij. Het ziet er nog steeds wel uit als genieten!!!!
    Beetje balen van de sim-kaart en de lekke band maar ach alles komt wel weer goed.
    Heel veel plezier weer de komende week/tijd. We hebben contact maar ik vind dit ook wel heel leuk hoor.
    Dikke kus en liefs voor beiden, mam

• 16 Februari 2015 - 19:25

Tine:

Hoi Paul en Mariska,
    Na enig oponthoud weer verder met jullie trip. Op Google Earth kijk ik welke route jullie volgen, erg leuk.
    Contact maken met de lokale bevolking en dan ook nog onderdak/eten krijgen (soms moeten jullie er wel wat voor doen!), jullie komen dat allemaal tegen. Vanmorgen moesten we hier ruiten krabben, had toch weer wat gevroren.
    Succes met het vervolg van de trip en we lezen het volgende reisverslag wel weer.
    Groetjes,
    Gerard, Tine en Peter

• 18 Februari 2015 - 18:03

Wendy:

Hallo,
    Wat leuk dat jullie in Hastings zijn geweest, daar heb ik 3,5maand stage gelopen! Ik ben jaloers....
    Wij gaan vrijdag naar Denemarken, zin in! Zal Diesel een knuffel geven!
    Groeten,
    Wendy