8e reisverslag - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu 8e reisverslag - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu

8e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Paul en Mariska

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

24-2-'-15
We hebben een topdag gehad vandaag. We hebben wel veel regen gehad en een beetje onweer vannacht. Maar het viel allemaal wel mee! We hebben vanochtend eerst WiFi proberen te vinden om een stukje op waarbenjij.nu te zetten maar dat lukte niet, er is iets mis met de site denken we. Beetje jammer, want het is alweer een tijdje geleden dat we een stukje hebben geplaatst. We zijn vandaag richting de berg in het westen van nieuw zeeland gereden. Mt taranaki of hoe ze hem ook wel noemen Mt Egmont. Een mooie berg, maar wij hebben best veel bewolking gehad vandaag, dus niet veel van de berg kunnen zien. We hebben wel een mega mooie wandeling bij de Dawson Falls gemaakt en bij The Wilkies Pools veel gelopen. Het was een super mooie wandeling. Alleen konden we niet zoveel foto's maken. We hadden er wel een paar meer willen maken, maar de batterij van de camera was leeg. Maar gelukkig had Paul nog een beetje batterij in zijn mobiel en die had hij gelukkig mee. Dus hebben we daar nog een paar foto's mee kunnen maken. We hebben dus wel weer veel gezien vandaag. Het was een beetje krap aan met de benzine vandaag. Klein beetje stress gehad, haha. Maar gelukkig hebben we na de wandeling, bij Eltham kunnen tanken. Een klein dorpje was dat. Vanaf daar zijn we doorgereden naar onze campingplek bij Matapu in de buurt. Gewoon een groot grasveld waar we lekker kunnen staan en een lekker biertje kunnen drinken aan de picknick tafel. Heerlijk plekje dus.

25-2-'15
Vandaag zijn we rondom de berg gereden. Dat lijkt misschien ver maar dat viel heel erg mee. We zijn vanaf de campingplek vertrokken richting Opunake. Erg mooi weer gehad vandaag. Eerst zijn we een stukje langs de kust gereden, nog een paar leuke foto's kunnen maken. Daarna zijn we bij een vuurtoren geweest vandaag. We konden er niet goed bijkomen Maar het was vanaf de weg ook goed te zien. Cape Egmont Lighthouse, leuk dat we daar geweest zijn. Vanaf daar zijn we naar New Plymouth gereden. Via de kleine weggetjes die daar lopen. Erg veel mooie uitzichten gehad vandaag. In de stad hebben we wat rondgereden. Toen zijn we naar Inglewood gereden om wat boodschappen te doen. We zijn bij een boer aangegaan waar we heen waren gestuurd door mensen die Paul kende. Was een vriendelijke man. Hij heeft een boerderij met 200 koeien die zijn zoon waarschijnlijk gaat overnemen. Ook hebben we vanavond weer op dezelfde camping als gister geslapen. En weer , net als gister een vuurtje bij onze campingplek kunnen maken. Erg leuk!

26-2-'15
Wederom weer heerlijk weer gehad. We hebben nu zoveel kans gehad om de berg te kunnen zien, mij we mogen dat geluk blijkbaar niet hebben! Overal heel mooi weer en maar een heel klein beetje bewolking. Alleen rondom die berg hangen steeds mega veel lage bewolking. Het moet een hele mooie berg zijn, dat hebben we gehoord en op plaatjes kunnen zien, haha! Alleen niet met eigen ogen. We zijn vanaf de campingplek richting Waitara gegaan. Daar moest een mooie campingplek zijn voor niet al te veel geld. We kunnen hier ook gratis douchen, er is een keuken en 200meter verderop is de zee al. Het is wel een beetje lawaaierig hier. Er komen vliegtuigen over die volgens ons naar New Plymouth gaan om te landen. We hopen dat er weinig vliegtuigen vanavond overkomen. Morgen gaan we richting Whakamaru om weer op een gratis camping te zijn. We willen van t weekend bij een jongen (Paul Hilhorst) aan gaan. Paul heeft contact gehad met hem via Facebook. Erg grappig dat hier ook iemand woont met dezelfde naam. We zijn benieuwd wat zijn achtergronden zijn. En ook hij is een boer, dus extra leuk.

27-2-'15
Wij zijn de dag heerlijk begonnen met een douche. En de ochtend lekker rustig aangedaan vandaag. We zijn bij The Three Little Sisters and The Elefant geweest. Erg leuk om te zien. Het was van steen denken we en enorm groot. En 1 van die dingen leek op een olifant met een slurf, echt grappig. En de andere dingen, tja.. Kon er niet echt mensen in zien.. Misschien iets groots met bulten aan de voorkant haha. Na de wandeling zijn we verder gereden. Op weg naar de campingplek. We gingen op een wat kleinere weg rijden. Op die weg gebeurde het... We vonden dat de auto een beetje begon te schudden met het stuur, en de remmen deden anders dan normaal. We gingen eraf om er naar te kijken, maar op het eerste oog leek het niks te zijn. We hebben gewoon lekker een broodje gesmeerd en een break gehad. We zijn weer verder gereden, maar toen begonnen we verbrande olie te ruiken. We hebben de auto aan de kant gezet om er nog een keer naar te kijken. Toen zagen we olie aan de binnenkant van de band en de remmen waren veel te warm. Toen zijn we naar de dichtstbijzijnde garage gereden in PioPio. Ze hadden daar geen reserve onderdelen dus werden naar de volgende gestuurd , die ook niks hadden! En het vooral ook druk hadden. En zo nog een paar keer doorgestuurd! Toen zijn we uiteindelijk bij Bernie uitgekomen, die man had wel van alles liggen wat we konden gebruiken. Paul heeft het meeste zelf kunnen doen!! Alles hebben we uit elkaar gehaald, nadat we hadden gezien wat er mis was zocht Bernie de onderdelen bij elkaar en heeft Paul alles weer in elkaar gezet. Vier uur later en een goed gesprek met de aardige man Bernie gingen we weer op weg. We staan nu bij Lake Maraetai. Lekker plekje, lekker gegeten maar jammer van de muggen!! Morgen weer een dag.

28-2-'15
Vandaag hebben we een top ochtend gehad. We werden een beetje vroeg wakker, niet uit onszelf maar van grote auto's met mooie boten er achter. We staan bij een Lake en op dat Lake is vandaag een wakeboard event. Vanochtend vroeg was er nog mega veel mist en was het zowaar best fris! Maar tegen half tien klaarde het totaal op en was het strakblauw. We hebben de hele ochtend naar het wakeboarden gekeken. En ook hebben we onze ogen uitgekeken naar alle mooie dure auto's en boten. Erg gaaf om te zien. Eerst mochten alle kleine kinderen wakeboarden, van 7 tot ongeveer 12 jaar oud. Echt knap wat die kinderen afkunnend zeg! Later op de dag kwamen de ouderen en morgen de professionals. Helaas kunnen we dat niet meer zien want we hadden afgesproken om naar Paul Hilhorst te gaan. Die woont 15 min. Rijden van Tokoroa, het dichtstbijzijnde stadje. Daar zijn we eerst even heen gegaan om wat boodschappen te doen en om te lunchen. Lunchen hebben we in een parkje gedaan bij een watertje. Toen zijn we nog naar een Lookout Point geweest, we hadden daar een mooi uitzicht over de stad en de omgeving. We hebben het adres opgezocht en geprobeerd zijn huis te vinden. Dat lukte niet meteen. Toen hebben we nog contact met hem gezocht via FB. Hij zou ons tegemoet rijden,en dat deed hij dus ook. We zijn toen achter hem aangereden naar zijn huis toe. Dat was nog een beste rit. Ze wonen hier dus 15min. Rijden van de stad af het binnenland in. Maar wel in den prachtige omgeving. We hebben kennis gemaakt en wat met elkaar gekletst, erg gezellig. We weten nog niet of het verre familie is, maar daar komen we misschien morgen wel achter. Overmorgen komt zijn vader weer naar het huis hier (waar wij nu in mogen verblijven, omdat de vader van Paul van vrijdag t/m zondag een uur rijden naar het noorden woont). We zitten nu dus in een eigen huis,eigen douche eigen tv.. Wat een luxe, dan missen we thuis en Diesel helemaal!! Overmorgen gaan we kennis maken met de vader van Paul. We zijn erg benieuwd. Ze hebben hier een melkvee bedrijf met 750 koeien. Mooi om te zien.

1-3-'15
We hebben vandaag een algehele luie zondag. Ook wij hebben echt een weekend gevoel, ook al werken we niet, haha! Vanochtend hebben we een wasje gedaan en later lekker ontbeten. Later zijn we naar de overkant gegaan naar Paul's huis. We hebben daar nog wat gekletst met elkaar. Toen hebben we daar geluncht en daarna hebben mijn Paul en ik een wandeling gemaakt hier. Heerlijk weer! Verder hebben we over vandaag echt weinig te vertellen. Morgen hopelijk weer een langer verhaal.

2-3-'15
We hebben alweer heerlijk kunnen slapen in een fijne slaapkamer in het huis van Gerald! Mega fijn, wat een luxe. Die ochtend kwam hij op z'n motor aan bij zijn huis. We hebben kennis gemaakt, een goede kop koffie gedronken en heel veel gepraat. Veel over het boeren leven en over hoe alles gaat in NZ. Erg leuk en goed om te horen allemaal. En ja, ook in NZ komen er steeds meer regels waar ze zich aan moeten houden. Ze zijn dus overal, REGELS!! We zijn er nog niet helemaal achter of deze Hilhorst dan ook echt familie is... Misschien komen we daar deze reis nog achter. Ook hebben we daar posters gemaakt om in Auckland en omgeving op te hangen, om de auto te verkopen. Echt super fijn dat we dat bij hem hebben kunnen doen. Hij heeft ons aangeboden om bij hem terug te komen als we de auto hebben verkocht. Erg fijn om een Back-up te hebben. En als we de auto niet kunnen verkopen mochten we ook terug komen en zet hij de auto op een betaalde website ( soort marktplaats) en brengt hij ons naar het vliegveld. Maar we gaan er niet van uit dat t zo lang duurt. In het gesprek die we met Gerald hadden zijn we er ook achtergekomen dat er nog meer Paul Hilhorsten zijn (een broer van hem) We zijn die middag naar die andere Paul Hilhorst gegaan. We zijn naar zijn huis gereden via een mooie weg. Daar aangekomen werden we weer heel vriendelijk ontvangen door zijn vrouw. Paul was op dat moment nog even aan de telefoon. We hebben kennisgemaakt met Paul en zijn vrouw, die waren op dat moment thuis. Na een tijdje met hun gesproken te hebben nam hij ons mee met een rondleiding rondom de boerderij en naar nog een broer van hem (Peter). We hebben daar ook weer gepraat en een biertje gedronken. Ook hebben wedaar weer gepraat over het boeren leven in Denemarken , Nederland en NZ, ze waren erg geïnteresseerd. Toen we weer bij Paul's huis aangekomen waren was het alweer 7uur. Na een heerlijke maaltijd en wat wijn en bier hebben we het aanbod gekregen om er te blijven slapen die nacht. Dat hebben we dan ook met beide handen aangepakt.

3-3-'15
Na een fijne nacht, wederom in een lekker bed. En na een heerlijk ontbijt hebben we de familie hartelijk bedankt voor alles en zijn we verder op pad gegaan. Onderweg naar Hamilton hebben we een mooie wandeling gemaakt bij the bleu springs. Heel mooi daar en mega helder water. Op de terugweg van de wandeling is Paul nog in het water geweest. Het water was 11graden, best fris!! We hebben heel wat mooie foto's gemaakt. Na die wandeling hebben we onze reis voortgezet naar Hamilton. Yes!!! Paul zijn simkaart was daar. Henk, heel erg bedankt voor het opsturen van de simkaart. Paul is er erg blij mee!!! Nu staan we op een camping vlak onder Hamilton. Morgen gaan we op pad richting Auckland om alle posters voor de auto op te hangen bij zoveel mogelijk hostels.

• 03 Maart 2015 - 21:33

DK Familie:

Hoi kids,

Geweldig Wat leuk, dat is toch een grote fam die naar NZ des tijds zijn geemigreerd. Toch benieuwd of het neven zijn Van jou opa Paul. Doe ze in ieder geval de groetjes van de Hilhorst uit DK. Ook Heel fijn dat dat je sim kaartje is aangekomen. Nu de auto nog, komt vast goed.

Groetjes Van ons Allen en een heeeele dikke knuffel Van Diesel

• 03 Maart 2015 - 21:38

Patrick Achtereekte:

Maris en Paul, het ziet er mooi uit daar!! ik snap wel dat alle Pauls daar willen wonen XD veel plezier daar nog!

• 03 Maart 2015 - 22:17

Carin:

Hai kids,
    Wat een leuk verslag weer zeg en wat bijzonder zo'n ontmoeting met Paul's naamgenoot daar.
    Leuk hoor, ben benieuwd of je er ooit nog achter komt of t familie is.
    Fijn dat jullie ook weer even een bed, bank,douche,stoel enz. hebben gevoeld hihi, weet je weer wat je mist!!!!
    Echt prachtige foto's zitten er bij dit verslag zeg, leuk om jullie te zien...........alleen niet meer afvallen hoor, jullie houden geen broek meer aan de billen hihi.........
    Dikke kuss van ons

• 04 Maart 2015 - 08:02

Minouche:

Fijn die gastvriendelijkheid zeg. Wat een mooi land als ik jullie verhalen lees en foto's zie. Ik begrijp dat de tijd in NZ er bijna op zit? Veel plezier nog.