9e reisverslag - Reisverslag uit Tokoroa, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu 9e reisverslag - Reisverslag uit Tokoroa, Nieuw Zeeland van Paul en Mariska - WaarBenJij.nu

9e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Paul en Mariska

11 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Tokoroa

4-3-'15
Poe wat een dag. We zijn vandaag van Hamilton naar Auckland gereden. We gaan dit verhaal kort houden, wat een stad!!! We hebben bij een stuk of 6 hostels een advertentie opgehangen voor het verkopen van de auto. Kris kras door heel Auckland heen, wat een drukte, wat een mensen en wat een chaos! Voor 100% zeker, dit is niks voor ons!!! 1 richtingsverkeer op de meest gekke plekken en plaatsten haha. Goed, de advertenties hangen bij wat hostels. Wij zijn weer snel uit Auckland gereden wat ook al een hele opgave was, om er weer uit te komen. Nu zijn we op een camping die ook veel te duur is, voor wat het waard is. Maar we moesten wat zoeken, we zijn kapot. De camping is vlak boven Helenville, bij een kleiner plaatsje parakai. Weg uit de drukte en morgen weer een dag.

5-3-'15/6-3-'15
Nou we doen even 2 dagen in 1. Donderdag begon lekker rustig we zijn bij Shelly beach geweest, dat ligt aan kaipara harbour, heel mooi uitzicht! En er waren wat vissers aan het vissen. We zijn later wat hogerop het land in gereden naar Wellsford. Daar hebben we besloten om niet hoger op te gaan het is daar erg toeristisch en weinig betaalbare campings te vinden. We zijn terug gegaan richting Auckland daar in de buurt aan gekomen kregen we een mail van iemand die wel interesse had in de auto. Maar dat was bij Rotorua en dat is niet in de buurt. We zijn maar door Auckland gereden en ten zuiden daarvan den camping gezocht, dat is gelukt een hele mooie plek bij een waterval en gratis , heerlijk genoten daar van de rust.
De volgende dag hadden we al snel door dat die koper niks werd , dus we hadden onze zinnen gezet om richting mt Maunganui te gaan. Om daar naar het Beach huis te gaan van Paul zijn ouders, onder weg daar heen kregen we nog meer mail van mensen die wel interesse hebben in de auto maar ze willen pas een beslissing nemen na het weekend. Door al het wachten op reacties oude auto schiet het niet hard op , dus we hebben voor vannacht maar een camping gevonden in Paeroa en hopen dat we morgen weer een beetje kunnen genieten van het land.

7-3-'15
We zijn vandaag weer goed van start gegaan. We zijn naar Tauranga gegaan om nog meer papiertjes op te hangen om de auto te kunnen verkopen. Het schijnt daar erg toeristisch te zijn. Dat bleek al snel toen we daar aan kwamen. Wat een mensen!! Wel een gezellige stad, zo aan het water. We hebben 7 advertenties opgehangen in backpackers hostels. Toen we dat hadden gedaan zijn we doorgereden naar Mount Manganui waar Gerald woont, bij z'n vrouw in het weekend . Eerst hebben we samen nog bij het strand geluncht. Toen een mooie wandeling gemaakt en de zon brak ook nog lekker door. Toen hebben we besloten om naar Gerald te gaan. Zijn dochter is daar ook van in het weekend, ze heeft drie kinderen. Het was dus gezellig druk. Zijn vrouw en nog wat andere vrienden waren er ook, het was gezellig. We hebben daar nog lekker in de tuin kunnen praten met elkaar. Het was een gezellige middag. Ook zei hij weer dat we welkom waren op de boerderij bij hem in Tokoroa. We hebben een camping gezocht in de buurt, we hadden geen zin om meer ver te rijden. We zijn bij Tauranga op een camping gebleven. Wel duur, maar moet maar voor een keer. We stonden hier naast dezelfde mensen als in Paeroa. Dat waren Duitsers die hier bijna een jaar waren. Zij gaan over twee weken weer terug naar Duitsland. Ook zij moeten dus hun auto verkopen. Ze hadden ons gezegd dat we ook wel naar een autoverkoop plaats kunnen gaan. Die is elk weekend in Auckland. Hun hebben daar ook hun auto gekocht, maar heel goedkoop! Maar wij willen hem niet heel goedkoop verkopen. Onze auto ziet er wel een stuk beter uit haha!! Op naar morgen, weer een nieuwe dag.

8-3-'15
Vandaag hebben we een heerlijke rustige vakantiedag gehad. We hebben vanochtend lekker rustig aan gedaan. Alle waterflessen weer kunnen bijvullen. De afwas met heet water kunnen doen en gisteravond lekker gedoucht. We zijn weer fris en fruitig. We zijn vanaf de camping in Tauranga naar Mount Manganui gereden. Daar hebben we de auto geparkeerd en zijn we over het strand gelopen richting een rots die in de zee lag. Vanaf daar erg mooi uitzicht over de zee. Toen zijn we weer naar beneden gelopen en nog een stukje over het strand. Er waren een soort van runs bezig met kinderen. Ze moesten allerlei dingen doen op het strand wat met conditie te maken had. Was leuk om te zien. Toen zijn we doorgelopen naar de berg, Mount Manganui. Een leuke berg, je kon er helemaal omheen lopen. Maar het was zondag en we waren net fris, dus we hadden besloten dat niet te doen. Maar toen we eenmaal de pas er goed in hadden zijn we toch maar rond de berg gelopen. Het was weer heerlijk om wat te doen en om van het weer te genieten. Toen we klaar waren met de ronde om de berg zijn we terug gelopen naar de auto. We hebben in de auto nog een rondje gereden langs de boulevard. We hadden gister al gezien dat er een mooie camping zou zijn bij de Mc Laren Falls. We zijn daar heen gereden en het lijkt wel een park hier. Enorm groot en veel plek om te kamperen. En nu, om 9 uur zijn we nog een stukje wezen wandelen in het donker, om naar glow Worms te kijken ze geven een soort blauw groen licht. Er zaten er wel 100. Enorm leuk om te zien. Wij hadden ze nog nooit gezien. Echt apart, heel leuk. Oh en we hebben de 10 km erop zitten voor vandaag. Moe maar voldaan! Welterusten.

9-3-'15
Vanaf de mooie camping met Glow-worms, zijn we vertrokken richting Wairere Falls. Ik had er niet heel veel zin in, maar we zijn toch maar gegaan. Gister ook al heel veel gelopen, ik vond eigenlijk wel goed genoeg. Maar goed, toch maar gegaan en het was de moeite waard. Wat een klim, ik ging kapot. Paul kon het wel wat beter volhouden, maar ik vond het echt mega zwaar. We dachten dat t wel meeviel in het begin, maar later werd het steeds steiler omhoog en vlak voor het einde ook nog mega veel traplopen. Nou maar wel een hele mooie wandeling. Toen we een paar mooie foto's hadden gemaakt en even waren uitgerust, zijn we weer naar beneden gelopen. Ook zwaar op de steile stukken maar naar benden ging ons een stuk beter af, haha!! Heerlijk dat we het toch maar weer gedaan hebben. We waren daarna naar een stadje gereden, waarvan wij dachten dat er wel een camping was, maar die was er helaas niet. Toen hebben we op onze app gekeken voor een camping of een backpackers hostel. We hebben toen een Farmstay gevonden bij het plaatsje Pukewaka. Een hele kleine Farmstay, maar wel gezellig. We hebben gewoon in eigen auto geslapen.

10-3'15
Paul is jarig, hiep hiep hoera!!!
We zijn 's ochtends wezen houthakken! Ja hoor, wij zijn daar enorm goed in. Dat hebben we dus gedaan en tegen 12 uur zijn we vertrokken richting Auckland, mensen willen de auto zien! Toen we in Auckland aankwamen en de straat hadden opgezocht, hebben we gewacht op de jongen die de auto wou zien. Een hele aardige jongen. Hij werkt in Sky City Tower en z'n vriendin bij een fietsverhuur bedrijfje. Ze willen gaan reizen vlak nadat wij vertrekken naar Australië. Dus kwamen we overeen als wij weg gaan naar Australië , dan willen hun de auto hebben. Dat was een goede deal. Wij zijn snel weer uit Auckland gegaan, naar de boerderij van Gerald. Wij zijn blij en die jongen hopelijk ook. Paul zijn verjaardagscadeau is dus toch nog gelukt. Nu kunnen we op de boerderij nog lekker wat doen, en genieten van onze vakantie. Lekker pizza gegeten met z'n drieën en een lekker stuk cake na! Toch nog een beetje verjaardag.

11-3-'15
Niet al te best geslapen, Paul had overal last van, hij is tenslotte ook 31 jaar geworden he! Ik heb hier lekker het huis 's ochtends opgeruimd en de was kunnen doen! Heerlijk om je weer eens nuttig te maken. Paul is met Gerald meegegaan. Bezig met een trekker. Verder weinig nieuws hier! Heerlijk aan het genieten van de rust, en niks moet! Toppie.

• 11 Maart 2015 - 08:52

Carin:

En voor de zoveelste keer weer een heel leuk verslag, nu begrijp ik ook waar die kilo's van jullie blijven haha, wat een wandelingen zeg. Maar fijn dat jullie zo genieten van alles.
    Heerlijk idee dat de auto zo goed als verkocht is!!!!!!!
    Ook weer hele leuke foto's, ben heel benieuwd naar ALLE foto's want dat zullen er ondertussen wel heeeeeel veeeeel zijn.
    Geniet nog lekker die laatste 10 dagen in Nieuw Zeeland en dan zitten jullie al op de helft.
    Jeemig dat gaat eigenlijk nog snel ook.
    Begin jullie al wel een beetje te missen hoor, maar deze verslagen maken een hoop goed, met de foto's en blije bekkies erbij ;).
    Veel plezier en we hebben natuurlijk verder ook nog contact maar verheug me wee op t volgende verslag.
    Dikke kus voor jullie Mam en Bob :*

• 11 Maart 2015 - 16:49

Oma:

Paul gefeliciteerd
    een goede reis en een mooie vakantie.

• 11 Maart 2015 - 19:24

DK Familie:

Hoi Paul en Mariska,

Wat een mooi reisverslag hebben jullie weer, en prachtige foto's.
    We hebben de meeste plaatsen weer op gezocht waar jullie zijn geweest,
    Heel mooi. En Wat wandelen jullie veel, prachtig.
    Nu nog een paar mooie dagen bij fam hilhorst, geniet er van.

Een lieve groet Van ons en natuurlijk ook Van Diesel.